fredag 24 september 2010

Tips från coachen

Träffade honom på ICA igår. Det kändes obekvämt och stelt och han såg till att inte dröja kvar efter vårt korta samtal i kassakön. Kämpade emot impulsen att ringa honom efteråt, bara för att få nån sorts avslut. Men vad finns det att avsluta egentligen? Ett långt samtal med JU fick ordning på tankarna och hon kom med följande ovärderliga förslag på "åtgärd":

På baksidan av ett vykort där motivet är en söt kanin:

FYI!
1. Det kan tyckas vara en tydlig dissning att vilja bjuda dejten på gammalt kaffe som smakar garvsyra, men det är mycket mer tydligt att säga "Nej, jag vill inte träffa dig."

2. Det kan tyckas vara en tydlig dissning att föreslå dejten att man ska tillbringa lördagskvällen med att titta på fotboll, men det är mycket mer tydligt att säga "Nej, jag vill inte träffa dig."

2. Det kan tyckas vara en tydlig dissning att tillbringa större delen av dejten med ryggen halvt vänd ifrån din dejt sittandes i en gammal TV-fåtölj, men det är mycket mer tydligt att säga "Nej, jag vill inte träffa dig."

Följ nu dessa enkla råd, så ska du se att det går lättare nästa gång.

Lycka till!


PS. Sa jag att han var brevbärare?

PS II. Tack JU, för att du strukturerade upp allt både för honom och för mig.



4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag gillar inte bara dej utan JU

Jo. sa...

Jag med.

Åsa sa...

Hahaha... Väl strukturerat...
Konstruktiv feedback åt brevbäraren!!
Fan.. hela jag ler.

Heja Jo!!!

JCMAS sa...

He. Jag tackar och bockar och tar åt mig lite ära då. Glad för att det för en gångs skull var jag som kunde stå till tjänst med lite uppstyrning av saker och ting:)

Jag hoppas att du verkligen skickar vykortet nu oxå ! ;)

kram på min fina Jo från JU.

(that's me, va)