måndag 27 september 2010

Den där utmaningen, Åsa...

Åsa fick mig att tänka en stund, en ganska lång sådan faktiskt, men nu är jag klar.


1. Kärleken i mitt liv: ger jag till mina barn och får så mycket tillbaks. Alltid. Varje dag. Oavsett hur dagsformen är så finns kärleken där som ett klister. Vi hör ihop – av kärlek.


2. Min favoritfärg är: Lila. Varmare än blå och med mer attityd än rosa. Som jag då.


3. Jag är fantastiskt glad: över att jag lyckades bygga mitt eget hus. Handgripligen, med hammare, spik och massor av jobb och med hjälp av främst min mamma, men även övrig familj och en hel del vänner.


4. Jag vet fortfarande inte: varför jag envist sparat en stor, jäkla varningsskylt med en ko på – i snart 10 år. Jag hade inga kor då och jag har inte skaffat en enda nu heller.


5. Min dröm är: att hitta den man som passar in i solstolen på terrassen i den sydeuropeiska vårvärmen, som jag ser och känner när jag sluter ögonen.


6. Jag tror: alltid gott om människor, tills någon bevisar motsatsen.


7. Jag kommer förmodligen aldrig: att sluta lyssna på Agnetha Fältskog och jag kommer förmodligen heller aldrig att sluta undra vem ”Gun och Bengt” är.




Feel free att skicka vidare. Jag känner inte riktigt att jag har så stort nätverk i bloggvärlden att det är lönt...

4 kommentarer:

Åsa sa...

Åh se där :)
Tuffare än rosa och med en självlar dröm man i solstolen (även om han inte är hittad än)

Trevlig tisdag på dig, nu fick du mig att fundera vilka Gun och Bengt är oxå. Men det är angenäma besvär på en solig tisdag

Anonym sa...

Jag tror jag gör den.

Anonym sa...

Fick förresten ett bra tips av en arbetskamrat när jag vaknade en morgon lite ledsen och trött. Sådana dagar är det extra viktigt med attityd. Blev påmind om det när jag läste om din favoritfärg, hahaha, jag började skratta högt.

Jo. sa...

Jag måste korrigera mig lite nu faktiskt. Jag lyckades nämligen ge bort den där eländiga ko-skylten i fredags. ÄNTLIGEN!!! En grej mindre som ligger och skräpar.