söndag 19 september 2010

Lådorna

För mig är grejer en belastning. En tung börda som jag inte vet hur jag ska hantera. Sitter ute i förrådet och gråter. Har försökt bringa ordning bland alla materialtrötta flyttlådor som säckar ihop en efter en. Öppnar dem och tittar ner bland alla saker. Hamnar i minnen och läser ord skrivna av en förväntansfull 11-åring, en vilsen 16-åring och en fartblind 25-åring.

Öppnar lådor fulla med misslyckanden. Sparade kläder och oavklarade dieter. Ofullkomligheten tynger ner mig, trycker ner mig i ett hörn. Varför slänger jag inte bara alltihop? Varför staplar jag eländet och låter det ta plats i mitt liv? Rädslan över att ingenting ska finnas kvar som visar att jag faktiskt levt gör sig påmind. Att jag faktiskt hade ett liv före det här svarta hål jag nu befinner mig i. Slänger jag allt, är mitt förflutna lika tomt som min nutid.

Jag lyfter på locket till lådorna och hittar kärlek som försvunnit. Kärlek som idag ägnas åt barn och familjer som inte är mina. Jag känner mig så fruktansvärt ensam. Trots två alltid närvarande barn är ensamheten hela tiden så påtaglig. Den får mig att sitta på golvet i förrådet och gråta. Vem bryr sig om all skit i mina lådor? Om jag skulle dö idag skulle allt vara på soptippen innan året är slut.

Det här är inte mitt liv. Det här är inte vad jag ville. Jag känner mig oförmögen att förändra allt ensam. Det är för tungt. Det är omänskligt.

4 kommentarer:

JCMAS sa...

Ditt liv är så mycket mer än grejer i lådor. Du har det mörkt nu, jag vet. Jag önskar, önskar, önskar att jag kunde hjälpa dig. Jag kan säga att jag tycker att du är fantastisk, att jag är oändligt glad över att du finns i mitt och att du betyder sååååå mycket för mig.

Jag vill få dig att skratta och se framåt med tllförsikt. Få dig att tro på dig och dun förmåga. Få dig att tro på livet. Som du brukar få mig att göra !!

Åsa sa...

Lämna dom där.. Dom där gamla som tar energin.
Gå ut därifrån.
Köp dig en ny låda och fyll den med vad du vill.

Kram

Anonym sa...

En livgivande brasa mellan varven är aldrig fel, http://trolligt.wordpress.com/2010/08/07/livgivande-brasa/
Släng skiten bara, gör dej fri, herregud, du verkar ju vara en fantastisk människa.

JCMAS sa...

Hon är det, Trollet. Du har rätt. Hon är fantastisk. Jag vete fan vad jag skulle vara idag utan henne.

Jag kanske inte skulle vara alls idag utan henne om jag tänker efter.... På riktigt.